sista dagen

Nu är det inte mycket kvar av vår semester. I morgon kl 10.15 går bussen och en hel dag av resande för att komma hem är ett faktum. Hemlängtan har kommit krypande de sista dagarna faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Mest längtar jag efter min egen säng. Inte ens två veckor har gjort mig van av att sova på denna hårda madrass som ger en blåmärken och inte ger någon längre sömn utan att man har en eller annan kroppsdel som domnat...

Jag sliter mitt hår för att få ihop resväskorna utan att överstiga maxvikten.
Jag trodde att vi skulle vara lättare hem utan blöjor, extramat och handdukar men vi har shoppat mer än vad vi tagit bort. Det eller så har jag inte packat lika bra nu när vi ska hem.

Idag har vi gjort det mesta av solen som visat sig från sin bästa sida. Det bränner lite i skinnet men man måste ju ta vara på varje solchans eftersom solen tydligen rymt från norrland när vi kommer hem. Det är lite vemodigt att gå upp oich veta att det var sista gången man solade på ett tag och att brännan förmodligen hunnit blekna innan man kan sola upp den igen på altanen hemma.
Ungarna har på det hela taget varit helt fantastiska, prinsen har gått varje kväll utan knot flera km, prinsessan har varit på bästa humör även om vi fått valla runt poolområdet mer än ett varv under dagtid. Hennes stora passion har varit alla trappor som vi gått upp och ner i fler gånger än jag kan räkna.

Nu ska jag packa ihop det sista och njuta av värmen på balkongen och kika på melodifestivalen som visas på storbildstv nedanför i restaurangen. Har nog inte berättat det men vi har utsikt över poolområdet och restaurangen från vår balkong på 4:e våningen. Vi har sett varje uppvisning som restaurangen har erbjudit från balkongen. Magdans, jonglörer, magiker och en del annat. Och ja,  vi har även hört samma låtar spelas kväll efter kväll efter kväll...

God natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0