Hemma!

Åh vad härligt att vara hemma igen. Det är sant de där med borta bra men hemma bäst! Underbara säng och en hel natts sömn utan avbrott. Syrran hämtade på Kallax och bjöd på Kaffe och hembakt mjukkaka med ost på vägen hem. Det bästa vi ätit på 2 veckor! Kaffet bara det underbart, i turkiet har vi levt på neskaféblask och mjölkpulver för 20 kr koppen... 3 klunkar sen var det slut och lika sugen fortfarande...

Flygresan hem var en utmaning, 4 timmar i ett plan med prinsessan utan nånstans att ta vägen..
Tack och lov sov hon en timma av dessa. Mycket muta blev det!

Idag tvättar jag kläder. Efter att ha levt i småfuktiga, handtvättade plagg så känns det underbart att få krypa i kläder som luktar svensk sommar. Prinsen och prinsessan har jag lånat ut till farmor en stund. Vi skulle åka dit och säga hej men prinsen ville stanna kvar:
-Du kan åka din väg mamma!
Hann i alla fall få mig en kopp kaffe!
En kille som är lite less på oss tror jag? Nåja jag hade chansen att storhandla på egen hand. Välbehövligt efter att ha gluttat i det ekande tomma kylskåpet.

Vad det har hänt mycket hemma på gården. Vilken chock! Vi lämnade en tomt med snö kvar, vi krattade lite mellan snödrivorna innan vi åkte. Nu behöver gräsmattan klippas, blommorna har börjat komma upp och jag har pulat ner frön i rabatten för att hinna få sallad och morötter i sommar. Hur länge var vi borta???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0