Fredag

Idag får jag nog säga att vi förmodligen haft sämre väder än er om man ska tro SMHI. molnigt hela dagen men varmt och vi har badat ändå. Det blev bazarinköp idag istället. Man blir fort less på det evinnerliga prutandet och stånd efter stånd med samma varor. Dåligt utbud för prinssessan även i år så prinsen har fått mest med nya t-shirts att nöta på i sommar. Conny har köpt ny klocka, Är någon förvånad???
Jag har köpt flera par solbrillor, ingen förvånad här heller antar jag! Förra sommaren hann jag med assistans av både små och stora hjälpredor med att paja 3 par så jag kan lika gärna vara rustad med några så slipper jag omaket att jaga nya i panik...

I morgon åker Karin och Thea hem. Det blir tomt och vi får försöka oss på att hitta runt på egen hand. Det står ju tack och lov taxibilar i varje gathörn.
 
Har ännu inte hittat något bra kebabställe, helt makalöst att de inte finns kebab som vi är vana vid nånstans! Det finns kyckling eller döner (spett) men verkar helt omöjligt att finna kebabkött i bröd. Kött och fisk är för övrigt väldigt dyrt här, konstigt det med tycker jag. Vi bor ju ändå vid havet och i havet simmar fiskar eller??

Jag har hunnit läsa ut 4 böcker och sett alla (2) filmer vi laddat hem i datorn. Det finns inte så mycket annat att göra efter sovtiden på ungarna. Hade hoppats på att hotellets lilla bokhylla skulle ge fler böcker att läsa men oturligt nog har vi lyckats hitta ett hotell med flest danskar och finnar i. Därmed krymte bokhyllans utbud till lika med noll...
Vad ska jag göra av resterande kvällar... sova kanske?
god natt med er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0