trötter kille med hormoner?

Jag har fått en liten kille med väldiga humörsvängningar hemma. Jag vet inte om det är en väldigt trött kille enbart när även han gått på sommarlovstid eller om det är en förvarning om framtida 6-årstrots. Inte helt lätt att ha att göra med just nu i varje fall.
Han skiftar mellan jätteartig och väldigt kärleksfull till att totalt flippa för småsaker som tidigare inte alls varit något problem. T.ex. igår  blev han totalt galen och skrek, smällde dörrar och grät hysteriskt  för att vi sjöng barnsånger med prinsessan, det var en ny och helt otippad upplevelse. SÅÅÅ illa lät det inte jag lovar... 
Nya spektra av humörsvängningar har utvecklats: total förnärmelse, dumtjurighet, långsurningar, hopp-stampsarg, krokodiltårar och blank förnekelse i blandad ordning. 
 
Idag har han tjurat hela förmiddagen, skulle promp inte leka med en kompis på besök , det passade inte herrn. Vid förmaningtalet vägrade han lyssna, höll för öronen och skrek. Det slutade med att han grät förtretens tårar, satte på sig hörselkåpor, gömde sig under täcket och somnade....(Jag hade velat göra det samma.) Efter en timmes sömn vaknade han som en ny människa och var på bästa tänkbara humör resten av dagen.
Det pendlar i korthet mellan himmel och helvete mer än en gång per dag hos oss numera, det är bra... man håller sig på alerten!
Ni som ska umgås med oss den närmaste tiden är härmed förvarnande... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0